توضیحات:

یونیت های دندانپزشکی در صنعت دندان کاربرد زیادی دارند و از تجهیزات حیاتی محسوب می شوند. یونیت در واقع همان صندلی دندانپزشکی است که عملیات متفاوت را می توان بر روی بیمار بر بر روی آن انجام داد. خرید یونیت و خرید اتوکلاو در دسته موارد مهم هر مطب دندانپزشکی قرار دارند که وب سایتی مانند dentyshine.com آنها را می فروشد.

چگونه یونیت دندانپزشکی را ضد عفونی کنیم؟

در ضدعفونی، عناصر زیر باید در نظر گرفته شود:

آب: مطالعات اخیر نشان داده است که سیستم خنک کننده دندان می تواند توسط پاتوژن های مختلف کلونیزه شود. رکود آب در طول شب یا تمیز کردن ناکافی سیستم‌های کلسیفیکاسیون متمرکز باعث رشد جلبک‌ها یا میکروارگانیسم‌هایی مانند قارچ‌ها می‌شود که سپس یک بیوفیلم را تشکیل می‌دهند. چندین روش ضد عفونی آب وجود دارد، مانند استفاده از نیروی UV برای از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از رشد بیوفیلم، یا سیستم های تمیز کردن و ضد عفونی خودکار که آب را با محصولات طراحی شده خاص که به طور دائم در دوزهای پایین توزیع می شوند، تصفیه می کنند.

صندلی: همه بیماران در آن می نشینند و به همین دلیل می توان آن را با خون، بزاق و سایر مایعات بدن در طول مراقبت های معمول دندان پاشید. اگر صندلی به درستی ضدعفونی نشده باشد، بیماران و مراقبان می توانند در معرض انواع میکروارگانیسم ها مانند ویروس های تبخال، اچ آی وی، هپاتیت B و C، استافیلوکوک ها، استرپتوکوک ها و غیره قرار گیرند که این میکروارگانیسم ها می توانند از طریق تماس مستقیم با خون یا مایعات بدن منتقل شوند. یا حتی در برخی موارد از طریق تماس غیر مستقیم با اشیاء آلوده. صندلی دندانپزشکی همچنین می تواند در معرض انگل هایی مانند شپش یا ساس قرار گیرد. پس این امر مهم است که پس از هر بار استفاده از یونیت خود، آن را به صورت مناسب ضد عفونی کنید.

سطوح: برای محدود کردن رشد باکتری ها، پوشش های آنتی باکتریال روی سطوح فلزی یونیت دندان می تواند موثر باشد. تمام سطوح باید با مواد ضد عفونی کننده تمیز شوند. برخی از تولید کنندگان یونیت های دندانپزشکی را ارائه می دهند که به طور خودکار موقعیت صندلی یا موقعیت ابزار را تنظیم می کند، بنابراین تا حد امکان از تماس با دست ها جلوگیری می کند و خطر آلودگی را کاهش می دهد.

خرید اتوکلاو

خرید اتوکلاو به ویژگی های آن و قیمت آن بستگی دارد. در ادامه، به عوامل تاثیرگذار بر قیمت اتوکلاو آزمایشگاهی معمولی، و اجزای آن می پردازیم:

بدنه اصلی

ظرف بدنه اصلی اتوکلاو است و از یک محفظه داخلی و یک ژاکت بیرونی تشکیل شده است. اتوکلاوهای آزمایشگاهی و بیمارستانی با محفظه‌های “جلیقه‌دار” ساخته می‌شوند، که در آن ژاکت با بخار پر می‌شود و زمان لازم برای تکمیل یک چرخه استریل‌سازی را کاهش می‌دهد و تراکم درون محفظه را کاهش می‌دهد. ظرفی که با ژاکت کامل طراحی و تولید می شود به دلایل زیر نسبت به ژاکت های جزئی یا ژاکت پتودار برتری دارد: ژاکت کامل یکنواختی دمای داخل محفظه را بهبود می بخشد، احتمال بسته های مرطوب را کاهش می دهد و به حداقل رساندن بخار مرطوب کمک می کند. برای عقیم سازی خوب نیست

در ایالات متحده، هر ظرف اتوکلاو بازرسی شده و با پلاک انجمن مهندسین مکانیک آمریکا (ASME) که شامل شماره هیئت ملی است، برچسب گذاری می شود. سازندگان موظفند قبل از استفاده از اتوکلاو، هر ظرف را به صورت هیدرواستاتیک آزمایش کرده و پلاک ASME را اعمال کنند. این بازرسی و پلاک نام ASME شاخص های کلیدی عملکرد صحیح اتوکلاو هستند.

مخازن اتوکلاو آزمایشگاهی و بیمارستانی می توانند از نظر اندازه متفاوت باشند، از ۱۰۰ لیتر تا ۳۰۰۰ لیتر، و معمولاً از فولاد ضد زنگ ۳۱۶ لیتری ساخته می شوند. محفظه های داخلی یا ۳۱۶ لیتری یا با پوشش نیکل هستند و ژاکت های بیرونی از فولاد ضد زنگ ۳۱۶ لیتری، ۳۰۴ لیتری یا فولاد کربنی ساخته شده اند.

سیستم کنترل

همه اتوکلاوهای امروزی و بروز، مجهز به رابطی برای کنترل هستند که شباهتی به آنچه در مایکروویو یا اجاق ممکن است باشد، دارد. گفته می شود، سیستم های کنترل اتوکلاو نسبت به لوازم خانگی کمی پیچیده تر هستند. یک چرخه استریلیزاسیون از فرمول نرم افزاری از پیش برنامه ریزی شده پیروی می کند که دریچه ها و سایر اجزا را در یک توالی خاص باز و بسته می کند. بنابراین، همه اتوکلاوها به نوعی از سیستم کنترل نیاز دارند، خواه به سادگی یک سیستم “دکمه فشاری” با یک ریزپردازنده یا پیچیده مانند یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی با صفحه نمایش لمسی رنگی باشد.

تله ترموستاتیک

همه اتوکلاوها دارای نوعی تله ترموستاتیک یا تله بخار هستند، دستگاهی که برای خروج هوا و آب (معمولا) از محفظه طراحی شده است. اگرچه یک سیستم انتقال بخار و یا اتوکلاو بخار ممکن است از تله‌های مختلفی استفاده کند، اما همه آنها عملکرد اصلی یکسانی را انجام می‌دهند: حذف میعانات و جلوگیری از عبور بخار خشک. اغلب تله‌های بخار دریچه‌های حساس به دما هستند که وقتی از یک نقطه تنظیم خاص گرم می‌شوند بسته می‌شوند. تله های ترموستاتیک جزء مهمی از هر اتوکلاو با طراحی خوب است.

جهت آشنایی بیشتر با انواع یونیت ها و خرید اتوکلاو ها، می توانید به وب سایت dentyshine.com مراجعه نمایید و از ویژگی های این محصولات باخبر شوید.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C/



برنامه های درخواستی و یا پیشنهادی خود را به ما اطلاع دهید

درخواست/پیشنهاد
x
بت اسپات