توضیحات:

امروزه رژیم های مختلفی برای کاهش وزن و لاغری افراد چاق و دارای اضافه وزن توسط متخصصان تغذیه تهیه و تدارک دیده شده اند. رژیم لاغری آمریکایی نیز نوعی از این رژیم های لاغری بوده که به شما کمک می کند به تناسب اندام و لاغری دست یابید. چاقی دارای عوارض جسمی و روحی بوده و افراد چاق از مشکلات جسمی وروحی عدیده ای رنج می برند. کنترل چاقی با افزایش سن سخت تر می شود و پس از سن ۵۰ سالگی به علت کاهش سطح عضلانی و همچنین کاهش متابولیسم بدن در سوختن چربی ها، لاغری عملا غیر ممکن می شود. همچنین چاقی باعث بوجود آمدن امراض مختلفی از قبیل قند و کلسترول بالای خون در بدن فرد می شود و خطر سکته های قلبی و مغزی را افزایش می دهد.

علاوه برآن افراد چاق به علت ناتوانی در برخی کارهای روزمره خود و خستگی زیاد در طول روز، دچار مشکلات روحی روانی نیز می شوند. تا جایی که مطالعات در این زمینه نشان می دهند که افرادی که چاق هستند و یا اضافه وزن دارند، نسبت به افراد دارای تناسب اندام ولاغر، ۳تا ۱۰سال بصورت میانگین کم تر عمر می کنند. پس داشتن رژیم غذایی سالم و لاغری و تناسب اندام بایستی یکی از اولویت های هر فرد در طول زندگی اش باشد. رژیم های مختلفی امروزه در سایت های مختلف توسط متخصصان تغذیه ارائه می شود که رژیم لاغری آمریکایی یکی از این رژیم های کاربردی بوده که می تواند به شما در کاهش وزن و لاغری و تناسب اندام کمک شایانی بکند.

صبحانه در رژیم لاغری آمریکایی

در رژیم لاغری آمریکایی، یکی از مواردی که بایستی حتما رعایت کنید، این است که باید حتما صبحانه کامل و مقوی مصرف کنید. صبحانه ای که سرشار از مواد مغذی، پروتئین ها و ویتامین های مختلف بوده و باعث شود سطح انسولین خونی شما در طول روز ثابت بماند. طبق مطالعات انجام شده در یکی از دانشگاه های آمریکا، طی ۶ سال افرادی که از رژیم لاغری آمریکایی استفاده کردند و صبحانه ای کامل مصرف کردند، نسبت به آن هایی که این رژیم را رعایت نکردند کاهش وزن بیشتری داشتند. این موضوع از اهمیت بالای خوردن صبحانه ای کامل و مقوی طی این رژیم خبر می دهد. به عنوان مثال مواد غذایی که می توانید برای صبحانه از آنها استفاده کنید، شامل ساندویچ تخم مرغ با توت فرنگی، یا غلات با شیر کم چرب و موز می باشد.

میان وعده مناسب، طی رژیم لاغری آمریکایی

میان وعده ها معمولا نقش ویژه ای در رژیم های لاغری داشته و در اکثر رژیم های لاغری ، از خوردن میان وعده سخن به میان آورده می شود. دررژیم لاغری آمریکایی نیز قضیه چنین است. مطالعات نشان می دهند که آن هایی که از میان وعده در طول این رژیم استفاده می کنند کاهش وزن بیشتری نسبت به آن هایی دارند که میان وعده مصرف نمی کنند. مصرف میان وعده، باعث می شود که شما برای صرف ناهار و شام گرسنگی زیاد نکشیده باشید و لذا غذای کمی طی ناهار وشام مصرف کنید. میان وعده بایستی دوبار در طول روز مصرف شود: یک بار بین صبحانه و ناهار و یک بار بین ناهار وشام. برای میان وعده هم می توانید از انواع میوه ها و یا مقداری آجیل استفاده کنید.

در رژیم لاغری آمریکایی زیاد آب بنوشید

در طی رژیم لاغری آمریکایی بایستی آب زیادی بنوشید. امروزه و در بیشتر مناطق جهان، نوشیدن نوشابه های گاز دار، آبمیوه ها و انواع نوشیدنی های شیرین دیگر مثل دلستر ها، بسیار معمول شده است. شاید شما ندانید که این نوشیدنی ها چه مقدار کالری اضافی را وارد بدن می کنند و باعث افزایش وزن شما می شوند. در طول این رژیم، به مدت دوهفته هیچ نوشیدنی به جز آب و قهوه ننوشید. پس از دوهفته به روند کاهش وزنتان در طی این دوره دقت کنید. خواهید دید که کاهش وزن قابل توجهی نسبت به قبل پیدا کرده اید.

در رژیم لاغری آمریکایی ماهی مصرف کنید

یکی از موادغذایی پراهمیت و مغذی در طی رژیم لاغری آمریکایی، ماهی می باشد. ماهی دارای اسید های چرب امگا سه می باشد که به سلامت مغز و جلوگیری از بوجود آمدن انواع سرطان ها در بدن( به دلیل مواد آنتی اکسیدانی که دارد) کمک می کند. همچنین ماهی برای جلوگیری از بوجود آمدن بیماری هایی مثل آرتروز نیز موثر می باشد.

رژیم کرفس رژیمی است که طی ۲۰ روز می تواند لاغری و تناسب اندام را برای شما به ارمغان آورد. در مورد آن بیشتر بدانید.

در رژیم لاغری آمریکایی از گوشت قرمز و فرآورده های آن استفاده نکنید

برعکس ماهی که خواص بسیار زیادی برای بدن داشته وبه مبارزه با انواع سرطان ها در بدن می پردازد، گوشت قرمز های فرآوری شده در قالب سوسیس و کالباس که امروزه بسیاری از مردم آن هارا به عنوان غذاهای فست فودی میشناسند و مصرف بالایی نیز دارند، در ایجاد انواع کنسر در بدن و مشکلات قلبی عروقی و افزایش احتمال سکته، نقشی ویژه دارند. لذا در رژیم لاغری آمریکایی بایستی از مصرف گوشت قرمز فرآوری شده در قالب سوسیس و کالباس بطور جدی خودداری کرد.

از سبزیجات و میوه جات برای پرکردن شکم و سیر شدن بهره بگیرید

رژیم های غذایی نادرست و پرچرب علاوه براینکه مقدار کالری زیادی را وارد بدن شما می کند و باعث چاقی می شوند، همچنین باعث می شوند که شما نتوانید زیاد از میوه جات و سبزیجات در وعده های غذایی خود استفاده کنید. میوه جات و سبزیجات، با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند، سبب کاهش احتمال ایجاد سرطان در بدن می شوند. یکی دیگر از فوایدی که مصرف سبزیجات و میوه جات در طول رژیم لاغری آمریکایی دارد، این است که این مواد غذایی با ارزش به دلیل داشتن فیبر بالا و خاصیت آنتی اکسیدانی سبب کاهش وزن می شوند. حتی اگر شما قصدتان کاهش وزن نباشد مصرف میوه جات و سبزیجات سبب ثابت ماندن وزن و عدم افزایش وزن در شما خواهند شد.

از لبنیات کم چرب طی رژیم لاغری آمریکایی استفاده کنید

لبنیات منبع بسیار مناسبی برای ویتامین دی و کلسیم بوده و در امر استخوان سازی بسیار موثرند. امروزه اکثر افراد به دلیل مصرف کم لبنیات در پیری به پوکی استخوان و شکنندگی بالای استخوان ها گرفتار می شوند. همچنین مطالعات نشان می دهند که آن هایی که لبنیات را در برنامه غذایی خود طی این رژیم قرار می دهند، ۳۸ درصد نسبت به آنهایی که از لبنیات استفاده نمی کنند، بیشتر وزن کم می کنند.



برنامه های درخواستی و یا پیشنهادی خود را به ما اطلاع دهید

درخواست/پیشنهاد
x
بت اسپات