توضیحات:

زیره کوهی یکی از گیاهان دارویی است که از قدیم الایام مورد استفاده مردم ایران زمین و جهان بوده است. این گیاه با طبعی بسیار گرم و خشک، سال ها پیش یعنی از زمان برپایی شهر سوخته در زابل (حدودا پنج هزار سال قبل) برای افراد مختلف تجویز می شده است.

همچنین خوب است بدانید که زیره انواع مختلفی دارد که زیره کوهی نام دیگر همان زیره سیاه است. این نوع از زیره کمیاب تر و گران قیمت تر نسبت به دیگر انواع زیره است.

خواص دارویی و درمانی زیره کوهی

از خواص مهم درمانی زیره کوهی خواص می توان به خاصیت ادرار آور بودن آن اشاره کرد؛ همانطور که شاید حدس زده باشید این گیاه دارویی برای رفع سموم از بدن و از بین بردن سنگ مثانه مناسب است. برای دفع سموم جانوران و در واقع از بین بردن اثر نیش حشرات نیز مصرف زیره کوهی مفید و اثر بخش می باشد.

تقویت معده، ضد نفخ بودن، درمان کننده سوء هاضمه و دل پیچه و کمک کننده به هضم غذا نیز از خواص زیره است که می تواند در موارد مختلف کارساز باشد.

در مصارف خارجی و موضوعی نیز از زیره کوهی برای درمان کمر درد و بیماری سیاتیک یاد می شود که می تواند مانند مسکنی طبیعی درد را کاهش دهد.

از دیگر خواص زیره کوهی می توان به افزایش شیر مادر، درمان کننده چاقی و مناسب برای لاغری، تقویت کننده قوای جنسی، درمان کننده آسم، بالا برنده میزان تعرق، دفع کننده سموم بدن، ضد قارچ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

نکات مهم در مورد زیره سیاه

با توجه به بالا بودن قیمت این گیاه دارویی و زیاد بودن خواص آن، افراد سود جو گیاه های مشابه زیره سیاه را با کمی تف دادن و رنگی کردن به این نام و با قیمتی بالا به فروش می رسانند. لذا توصیه ما این است که حتما زیره کوهی را از یک فروشگاه و مرجع مطمئن خریداری نمایید. می توانید این نوع خاص از زیره را از فروشگاه اینترنتی و عطاری آنلاین عطارمارت تهیه نمایید.

 

 



برنامه های درخواستی و یا پیشنهادی خود را به ما اطلاع دهید

درخواست/پیشنهاد
x
بت اسپات