توضیحات:

چگونه کسب‌وکارها می‌توانند قربانی حملات سایبری نشوند؟ در زیر چند روش برای ایمن نگه داشتن داده های خود آورده شده است که می توانید از امروز استفاده کنید. پیشگام رایانه گروه امنیت اطلاعات در شبکه های کامپیوتری تشکیل داده است تا بتواند با ارائه راهکارهای مناسب و سریع بر نقاط ضعف امنیتی شبکه های کامپیوتری غلبه کند و اعتماد مدیران را به سیستم های اطلاعاتی افزایش دهد. خدمات و راهکارهای امنیت اطلاعات و سیستم های کامپیوتری گروه پیشگام راینه با بررسی وضعیت فعلی سیستم های موجود در سازمان آغاز می شود و با استفاده از تکنولوژی و تخصص روز، با معماری و پیاده سازی راهکارهای امنیتی جامع برای سیستم های کامپیوتری تکمیل می شود. سیستم های مدیریت امروزی اطلاعات شبکه ای امکان دسترسی سریع به اطلاعات را فراهم می کند.

 
امنیت داده چیست؟

امنیت داده به فرآیند محافظت از داده ها در برابر دسترسی غیرمجاز در طول چرخه عمر آن اشاره دارد. امنیت داده شامل رمزگذاری داده ها و شیوه های مدیریت کلید است که از داده ها در سراسر برنامه ها و سیستم عامل ها محافظت می کند. برای حفط امنیت داده نیاز به بررسی و تست های مستمر است. تست امنیت شبکه های کامپیوتری یکی از بهترین روش ها برای حفظ امنیت شبکه است.

 
برای امنیت داده ها از فایروال استفاده کنید

یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر حملات سایبری، فایروال است. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) توصیه می کند که همه SMB ها یک فایروال برای ایجاد مانع بین داده ها و مجرمان سایبری و حفظ امنیت داده ها اجرا کنند. علاوه بر فایروال استاندارد خارجی، بسیاری از شرکت ها شروع به نصب فایروال های داخلی برای تامین امنیت بیشتر داده ها کرده اند. همچنین مهم است که کارگران خانه نیز یک فایروال را در شبکه خانگی خود نصب کنند تا داده ها را ایمن نگه دارند.

 
اصول امنیت داده ها را به همه کارکنان آموزش دهید

همه کارکنان با دسترسی به شبکه باید در مورد بهترین شیوه ها و سیاست های امنیت داده شرکت شما آموزش ببینند.

از آنجایی که با پیچیده‌تر شدن مجرمان سایبری، سیاست‌های امنیت داده‌ها در حال تکامل هستند، به‌روزرسانی منظم پروتکل‌های امنیتی ضروری است. از کارمندان بخواهید که سندی مبنی بر آگاهی از سیاست های امنیتی داده های شرکت امضا کنند و در صورت عدم رعایت سیاست های امنیتی، پاسخگو خواهند بود.

 
از تمام داده ها به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید

همیشه باید اقدامات پیشگیرانه برای ایمن نگه داشتن داده ها و جلوگیری از حملات سایبری انجام شود، اما گاهی اوقات حملات سایبری با وجود رعایت نکات امنیتی داده ها موفق می شوند. پشتیبان گیری از اسناد مختلف، پایگاه های داده، فایل های مالی، منابع انسانی و مطالبات/پرداختنی ها. حتما از تمام اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که نسخه های پشتیبان در مواقع آتش سوزی یا سیل در مکانی امن ذخیره می شوند. برای اطمینان از اینکه آخرین نسخه پشتیبان را در صورت نیاز دارید، به طور مرتب نسخه پشتیبان خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

 
مدیریت هویت و دسترسی (IAM) برای امنیت داده ها

پیاده سازی موثر IAM با محدود کردن در دسترس بودن منابع به افراد مناسب در زمان مناسب و به دلایل درست، خطر امنیتی را کاهش می دهد. اجزای کلیدی یک سیستم IAM قوی شامل رمزهای عبور قوی، احراز هویت چند عاملی، کمترین امتیاز و مدیریت مجوزها است.

بررسی نقاط آسیب پذیر در کسب و کار

هیچ شکی وجود ندارد که انجام اسکن های آسیب پذیری منظم برای حفظ وضعیت مناسب و امنیت داده ها ضروری است، اما چیزی که بسیاری از سازمان ها از آن آگاه نیستند این است که اسکن آسیب پذیری موثر چیزی بیش از نصب یک نرم افزار اسکن آسیب پذیری است. مقبولیت و اجرای آن. برای اینکه اسکن آسیب پذیری در خدمت اهداف تجاری باشد، اسکن باید به طور موثر اطلاعات مورد نیاز برای بهبود امنیت داده ها را جمع آوری و توزیع کند. با استفاده از نرم افزارهای اسکن می توان امنیت شبکه داخلی را تضمین کرد و از بروز مشکلات امنیتی شبکه های کامپیوتری و سیستم ها جلوگیری کرد.

 
مدیریت پچ برای بهبود امنیت داده ها

از آنجایی که بیشتر حملات سایبری به یک آسیب پذیری شناخته شده حمله می کنند، اگر به طور منظم وصله هایی را برای زیرساخت های IT خود تهیه و اعمال کنید، می توان از بسیاری از حملات امنیتی جلوگیری کرد. برای محیط های بزرگتر فناوری اطلاعات، بهترین راه حل در این زمینه استفاده از سیستم مدیریت پچ است. این به شما این امکان را می دهد که در صورت کشف یک حمله روز صفر (یک حمله یا تهدید رایانه ای که از آسیب پذیری ناشناخته قبلی در نرم افزار کاربردی سوء استفاده می کند) به سرعت و به راحتی وصله های اضطراری را اعمال کنید. درخواست دادن.

 
اهمیت نقاط پایانی در امنیت داده ها

اغلب، تیم‌های فناوری اطلاعات صرفاً روی راه‌حل‌های امنیت شبکه برای ایمن نگه‌داشتن داده‌ها تمرکز می‌کنند و از تمرکز بر نقاط پایانی غفلت می‌کنند. از آنجایی که سیاست های دورکاری و استفاده از دستگاه های شخصی به طور فزاینده ای رایج می شود، حفظ امنیت داده ها در نقاط پایانی اهمیت بیشتری پیدا می کند. راه حل های سنتی مانند برنامه های ضد ویروس را می توان با استفاده از سیستم نظارت بر یکپارچگی فایل (FIM) تکمیل کرد – به این ترتیب یکپارچگی سیستم عامل و فایل های نرم افزار در برابر یک استاندارد تعیین شده تأیید می شود.

 
نظارت مداوم بر امنیت

مانند اسکن آسیب پذیری، بسیاری از سازمان ها یک راه حل نظارت بر امنیت شبکه را بدون اطمینان از اینکه راه حلی که اتخاذ می کنند، داده های صحیح را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند، اتخاذ می کنند. برای انتخاب یک راه حل نظارت بر امنیت شبکه، باید به مواردی مانند قابلیت های ممیزی در سطح سیستم، ابزارهای نظارت بر ترافیک شبکه و قابلیت های ثبت گزارش و سایر عوامل توجه کرد.



برنامه های درخواستی و یا پیشنهادی خود را به ما اطلاع دهید

درخواست/پیشنهاد
x
بت اسپات