توضیحات:
خرید بک لینک ارزان یکی از راه های میانبر برای رساندن سایت به رتبه های برتر گوگل می باشد .
شما می توانید از هر جایی اقدام کنید ولی آیا همه بک لینک های ارزان کیفیت لازم برای سئو را دارا می باشند بهتر اول به معنی بک لینک و رپورتاژ بپردازیم .
بک لینک چیست؟ و چرا آنها حتی اهمیت دارند؟
در اینجا ، ما به شما یک مرور کلی از بک لینک ها می دهیم و اینکه چرا ایجاد بک لینک ها می تواند تنها موثرترین راه برای افزایش بازده سرمایه گذاری دیجیتال شما باشد
رپورتاژ چیست
یکی از اصلی ترین تفاوت میان بک لینک و رپورتاژ اینه که وقتی از یک سایت بک لینک میگیرید
مثلا در سایدبار سایت بک لینک ثبت میشه در اصلی از تمامی نوشته ها و صفحات اون سایت
بک لینک گرفته میشه و ممکنه مثلا ۱۰۰ تا بک لینک از یک
سایت بگیرید با یک بک لینک (نظر شخصی هست شاید اشتباه باشه )
اما در رپورتاژ شما فقط از یک صفحه اون سایت بک لینک میگیرید و اون صفحه ای هست که محتوای شما اونجا درج شده است .
البته تاثیر بک لینک سریع تر هست .
یکی دیگه از تفاوت های بک لینک و رپورتاژ اینه که بک لینک ماهیانه باید تمدید بشه ولی رپورتاژ اصولا دائمی هست.
چرا بک لینک ها اهمیت دارند؟
پاسخ کوتاه: زیرا گوگل چنین می گوید.
و گوگل به طور متوسط ۵۰ درصد از کل ترافیک آنلاین خود را به وب سایت ارائه می دهد
در سال ۱۹۹۶ ، لری پیج و سرگئی برین ایده PageRank را ایجاد کردند – یک سیستم سلسله مراتبی که برای ارزیابی بهترین منابع در اینترنت از نظر مشخصات پیوند طراحی شده است.
به عبارت دیگر ، اگر وب A دارای ۱۰ پیوند بیشتر
از B باشد ، از وب سایت B رتبه بالاتری خواهد داشت.
پیج رنک یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو در الگوریتم گوگل شد.
پس چه اتفاقی افتاد که گوگل محبوب تر شد؟
صاحبان وب سایت ها شروع به خرید هزاران بک لینک کردند. در طول شب ، وب سایت های جدید در رتبه های بالای نتایج جستجوی Google برای عبارات جستجوی ارزشمند قرار می گرفتند .
از آن زمان ، گوگل با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن شروع به سرکوب
شیوه هایی مانند این (که اغلب به عنوان SEO کلاه سیاه نامیده می شود) کردند.
گوگل منابع محدودی برای خزیدن ، فهرست بندی و رتبه بندی سایت شما دارد و باید از نظر اطلاعات و محبوبیت با هر سایتی متفاوت رفتار کند.
چرا گوگل پست های وبلاگ شما را فهرست بندی یا ایندکس نمی کند؟
خوب ، دلایل زیادی وجود دارد که چرا پست های شما توسط Google ایندکس نمی شوند.
در بخش بعدی این راهنما ، من همچنین اقداماتی را که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید پست های شما فهرست بندی می شوند ، به اشتراک گذاشته ام.
اکنون ، هنگامی که مطمئن شدید که پست های شما در Google فهرست بندی نشده اند ، در اینجا چند دلیل برای ایندکس نشدن پست های شما آورده شده است
رپورتاژ یا ریپورتاژ یک پست هدفمند هست که ظاهرا مطلبی تبلیغاتی نیست ولی در اصل یک مطلب کاملا هدفمند و تبلیغاتی محسوب می شود که در سایر سایت ها انتشار داده می شود .
هر چقدر رپورتاژ قوی تر باشد بازدید کنندگان بیشتری آن را مطالعه می کنند و کسانی که نیاز دارند از لینک های داخل رپورتاژ به سایت شما می آیند .
از داخل رپورتاژ شما به سایت خودتون روی کلمات کلیدی هدف خود لینک میزنید .
برای اینکه تفاوت بک لینک و ریپورتاژ را متوجه بشید ابتدا باید به صورت کامل هر کدوم رو براتون تعریف کنیم :
بک لینک چیست؟ و چرا آنها حتی اهمیت دارند؟
در اینجا ، ما به شما یک مرور کلی از بک لینک ها می دهیم و اینکه چرا ایجاد بک لینک ها می تواند تنها موثرترین راه برای افزایش بازده سرمایه گذاری دیجیتال شما باشد
بک لینک ، پیوندی است که به صفحه ای در سایت شما اشاره می کند.
انواع بک لینک :
پیوند داخلی: پیوندی از قسمتی از وب سایت شما به قسمت دیگر (که به آن بک لینک نیز گفته می شود).
همچنین خواهید دید که افراد از این موضوع به عنوان پیوندهای داخلی ، یا بک لینک داخلی نام می برند.
پیوند ورودی: از یک وب سایت به صفحه ای در وب سایت شما (اینها انواع پیوندهایی هستند که همه به دنبال آن هستند)
یوند ارجاع : پیوند به یک صفحه وب (این می تواند از طریق ایمیل ، سند Microsoft Word و غیره باشد)
پیوند خروجی: پیوندی که شما به صفحه ای در وب سایت دیگر میدهید (یعنی پیوند به وب سایت دیگر).
پیوند لنگر : در یک صفحه به بخش دیگری از آن صفحه (گاهی اوقات این را در مقاله های طولانی به عنوان راهی برای پرش از یک بخش به بخش بعدی مشاهده خواهید کرد)
بک لینک ، پیوندی است که به صفحه ای در سایت شما اشاره می کند.
به زبان عامیانه بیان کنید:
بک لینک سناریویی است که در آن یک صفحه در اینترنت به صفحه ای در وب سایت شما ارجاع می دهد و شامل پیوند قابل کلیک برای دسترسی به آن صفحه است.
گوگل چقدر طول می کشد تا ایندکس سازی کند؟
متفاوت است. این بستگی به نحوه پیوند محتوای شما و تعداد دفعاتی دارد که محتوای سایت خود را به روز می کنید.
برای سایت های جدید ، فهرست بندی ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.
چگونه می توان در جستجوی Google نمایه سازی سریع تری انجام داد؟
بهترین راه استفاده از ابزار بازرسی URL کنسول جستجوی Google است.
گوگل با توجه به فرکانس به روز رسانی ، تعداد بک لینک ها و غیره به وبلاگ شما رتبه می دهد.
در مورد وبلاگهای قدیمی ، اگر هنوز با مشکل ایندکس سازی روبرو هستید ، مطمئن شوید محتوای تکراری داخلی یا خارجی ندارید.
و به نقشه سایت تکیه نکنید. آنها اختیاری هستند. اطمینان حاصل کنید که همه مطالب را می توان از طریق پیوندهای معمولی جستجو کرد.
وب سایت های وب ۲٫۰ وب سایت هایی از نوع ناشر هستند که به کاربران خود اجازه می دهند صفحات وب خود را با یک URL منحصر به فرد بسازند.
- WordPress.com
- Blogger.com
- Tumblr.com
- Weebly.com
- Wikidot.com
- Kinja.com
- Strikingly.com
- Yola.com
- Business.site
- Wix.com
میتونید در سایت های بالا ثبت نام کنید و بعد از ساخت سایت رپورتاژ های خودتون رو داخلش انتشار بدید .
همچنین سایت های ایرانی مثل بلاگفا ، رزبلاگ ، بلاگ و … نیز هستند که می توانید از این ها هم استفاده کنید .
سایت های سوشال یا شبکه های اجتماعی
حتما توصیه میکنم از سایت های زیر هم استفاده کنید برای گرفتن بک لینک قوی و رایگان »
- Digg.com
- Stumbleupon.com
- Del.icio.us
- Folkd.com
- Reddit.com
- Bizsugar.com
- Slashdot.org
- Scoop.it
- Fark.com
- Newsvine.com
از قسمت آرتیکل سایت لینکداین هم میتوانید استفاده کنید که تاثیر گذاره ، از فیسبوک و توییتر هم غافل نشید .
همچنین شما می توانید از سایت های دانشگاهی edu با استفاده از بخش کامنت یا نظرات بک لینک رایگان بگیرید
لیست سایت های دانشگاهی و دولتی برای گرفتن بک لینک رایگان :
http://www.newportbeachca.gov
http://www.dot.nd.gov
http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/
http://training.fema.gov
http://transtats.bts.gov
http://fairfaxcounty.gov
http://www.newportbeachca.gov
http://www.weather.gov
http://www.gympie.edu.asn.au/
http://nvsos.gov
http://knsz.prz.edu.pl/
http://www.gillettewy.gov
http://www.doleta.gov
http://sanfordfl.gov
http://www.cathedralcity.gov/
http://www.nationalcityca.gov
http://www.olelo.hawaii.edu
http://ufotech.com.vn/
https://imsa.edu.ng/
https://git-dev.dartmouth.edu/
http://sanfordfl.gov
http://www.dot.nd.gov
https://www.cphs.pitt.edu/
https://fcei.unan.edu.ni/
http://cyberlaw.stanford.edu
http://my.uspto.gov
http://tecto.gps.caltech.edu
http://blogs.bu.edu/sargentchoice
http://runcielab.ucdavis.edu
http://geoweb.rsl.wustl.edu
http://forum.tcs.uj.edu.pl
پیوند های داخلی در سئو وب سایت
هنوز مشکل ترافیک کم در سایت خودتون رو دارید ؟
خوب ، اولین کاری که می توانید برای بهبود ترافیک ارگانیک خود انجام دهید این است که روی سئوی داخلی سایت خود کار کنید.
امروز ، شما با یک فاکتور مهم سئو آشنا خواهید شد که به شما در بهبود نمره کلی سئو و در نتیجه رتبه بندی ارگانیک کمک می کند.
پیوند داخلی یکی از عوامل نادیده گرفته شده توسط مدیران وب و کسانی است که نویسندگان را برای محتوا استخدام می کنند.
پیوند داخلی در SEO چیست؟
به پیوندهای یک پست وبلاگ یا صفحه ای به صفحه دیگر در یک دامنه ، پیوندهای داخلی گفته می شود.
پیوندهای داخلی به موتورهای جستجو در خزیدن موثرتر صفحات کمک می کند.
این به روز رسانی ها سایت هایی را که بک لینک می خرند یا
هزاران بک لینک کم کیفیت به دست می آورند ، مجازات می کند.
بنابراین آیا بک لینک ها هنوز مهم هستند؟
پاسخ کوتاه: بله
امروزه تعداد پیوندی که یک سایت دارد هنوز اهمیت زیادی دارد
(تا اواخر سال ۲۰۱۶ ، این عامل رتبه بندی بود که بیشترین ارتباط را با رتبه بندی جستجو داشت).
اما کیفیت پیوند دادن به سایت ها بسیار بیشتر از کمیت آن اهمیت دارد.
اینطور فکر کنید: ۱ پیوند از یک وب سایت با کیفیت بالا مانند
نیویورک تایمز ارزش بیشتری از پیوند ۵۰ وبلاگ دارد که هرگز در مورد آنها نشنیده اید.
به طور خلاصه ، بهترین راه برای رتبه گرفتن بالاتر در گوگل از نظر شرایطی که
مشتریان شما به طور فعال در جستجوی آن هستند ، دریافت بک لینک با کیفیت بالا است.
اجازه دهید با یک مثال درک کنیم:
فرض کنید شما یک صفحه وب دارید که حدود ۱۰ بک لینک با کیفیت بالا از دامنه های دیگر دریافت کرده است.
در حال حاضر آن صفحه در SERP رتبه بالاتری دارد و آنچه می توانید در اینجا انجام دهید
این است که می توانید از آن صفحه با رتبه بالا به صفحات دیگر وب سایت های خود پیوند دهید
و بنابراین قدرت پیوند را به صفحات دیگر که هنوز از نظر بک لینک قوی نیستند منتقل کنید.
برای ایجاد یک وب سایت معتبر ، باید اطمینان حاصل کنید که همه صفحات وبلاگ های شما به هم متصل هستند
و اینجاست که تکنیک پیوند داخلی نمایان می شود .
یک مثال خوب از ساختار پیوند داخلی قوی ، ویکی پدیا است و همه می دانیم که ویکی پدیا در موتورهای جستجو از چه رتبه خوبی برخوردار است.
اکنون ، از آنجا که درک کرده اید که پیوند داخلی چیست ، وقت آن رسیده است
که نکات و ترفندهای پیشرفته ای را برای استفاده صحیح از این تکنیک بیاموزید.
نحوه شروع پیوند داخلی در وردپرس
قانون کلی پیوندهای داخلی این است که صفحات باید از لحاظ زمینه ای مرتبط باشند.
در صورت امکان ، از پیوندهای داخلی انکرتکست استفاده کنید.
پست های مرتبط بعد از پست و
پست های محبوب در نوار کناری …
برخی از ساده ترین روش ها برای افزودن پیوندهای داخلی به یک صفحه وب هستند.
در اکوسیستم وردپرس ، می توانید از افزونه های پیوند داخلی وردپرس برای پیوند سریع داخلی استفاده کنید.
شما باید به ویکی پدیا سر بزنید و ۷ تا ۱۰ پیوند داخلی را در مقاله ای با ۱۲۰۰ کلمه اضافه کنید.
هیچ محدودیتی برای پیوندهای داخلی وجود ندارد فقط باید از نظر زمینه ای مرتبط بوده و برای کاربران مفید باشد.
من معمولاً هنگام نوشتن بخشی از محتوا یا هنگام اثبات آن ، پیوندهای داخلی را اضافه می کنم.
اگر شخص ویرایشگری در سازمان خود دارید ، باید به او آموزش دهید که هنگام ویرایش محتوا ، پیوندهای داخلی را اضافه کند.
به تازگی ، من با افزونه Linkwhisper کار کرده ام و یک ویژگی واقعاً زیبا دارد که با آن مقاله مناسب را توصیه می کند که
می توانید از آن برای افزودن در مقاله استفاده کنید.
اگر قصد دارید پیوندهای داخلی را به وبلاگی با بیش از ۲۰۰ پست وبلاگ اضافه کنید ، این افزونه زمان زیادی را ذخیره می کند
اما ، پستهای قدیمی چطور؟
چگونه می توانید صفحاتی را پیدا کنید که پیوندهای ورودی آنها کم است یا صفحاتی که پیوندهای داخلی کافی به آنها اضافه نکرده اید.
در این بخش بعدی ، نحوه شناسایی چنین صفحاتی را خواهید آموخت. پس از انجام این کار ، می توانید ویرایش آنها را شروع کنید.
یافتن صفحاتی با پیوندهای داخلی ورودی یا خروجی کم
بهترین راه برای بهبود پیوند داخلی ، شناسایی صفحاتی است که کمترین تعداد پیوند داخلی را دارند.
هر صفحه باید حداقل ۱-۲ پیوند داخلی داشته باشد .
به روز رسانی: اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید از افزونه Linkwhisper برای یافتن صفحاتی با پیوند داخلی ورودی کم استفاده کنید.
یا می توانیم از ویژگی سایت SEMRUSH استفاده کنیم. من چندین بار در مقالات قبلی خود در مورد SEMRUSH صحبت کرده ام که از سالهای گذشته استفاده می کنم.
اگر از SEMRUSH استفاده می کنید ، از ویژگی آن برای پیدا کردن صفحات با پیوندهای ورودی کم استفاده کنید
یا می توانید بخش بعدی را بخوانید که در آن به اشتراک گذاشته شده است که چگونه می توانید با استفاده از افزونه Yoast SEO WordPress همین کار را انجام دهید.
سایت خود را در داشبورد SEMRUSH اضافه کنید
یک ممیزی کامل سایت را اجرا کنید
روی مسائل کلیک کنید و در قسمت Notices گزینه ای را می بینید که می گوید “صفحات X تنها با یک یا چند پیوند داخلی ورودی”.
هنگامی که روی آن کلیک می کنید ، لیستی از صفحاتی را پیدا خواهید کرد که به توجه شما نیاز دارند.
در حالی که از ویژگی مشکل SEMRUSH استفاده می کنید ، چند مورد دیگر را امتحان کنید:
بسیار خوب ، اکنون بیایید به قسمت های دیگر این معما برویم و صفحاتی را
مشخص کنیم که می توانید لینک های داخلی بیشتری را از آنجا شروع کنید.
نحوه شناسایی صفحات با تعداد کم پیوندهای داخلی خروجی برای این منظور ، از Yoast premium استفاده خواهیم کرد
Yoast SEO Pro همچنین می تواند به شما اجازه دهد صفحات با پیوندهای داخلی ورودی کم را نیز شناسایی کنید
از قسمت Yoast> Tools ، ویژگی شمارنده پیوند متن را فعال کنید و به بخش ویرایش پست ها در داخل داشبورد بروید ، جایی که همه پست های وبلاگ شما در آن فهرست شده است.
در اینجا ، دو ستون جدید مشاهده خواهید کرد که تعداد پیوندهای داخلی
خروجی و تعداد پیوندهای داخلی ورودی به پست را نشان می دهد.
در اینجا ، می توانید ستون ها را بر اساس ترتیب صعودی یا نزولی تعداد پیوندها مرتب کنید.
با این حال ، یکی از ویژگی هایی که من در دیدن تعداد پیوندهای داخلی از دست می دهم
توانایی مشاهده پست هایی است که به آن مقاله پیوند داده شده است.
با این حال ، ما می توانیم این کار را با استفاده از افزونه وردپرس دیگری به نام WP Link status انجام دهیم.
برای وبلاگ های وردپرس ، می توانید این مشکل را به سرعت با نسخه برتر Yoast SEO شناسایی کنید.
همه وب سایت های دیگر که بر روی WordPress یا BlogSpot ساخته نشده اند باید از SEMRUSH برای یافتن چنین صفحاتی استفاده کنند.
هنگامی که چنین پستهایی را شناسایی کردید که تعداد پیوندهای داخلی
ورودی یا پیوندهای داخلی خروجی کم است ، نیمی از کار شما تمام شده است.
از اینجا به بعد ، باید تمرکز خود را بر روی به روزرسانی
پست ها برای بهبود ساختار کلی پیوند وبلاگ خود آغاز کنید.
امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و به
شما کمک کند مشکلات خود را در وبلاگ برطرف کنید.
۱٫برنامه انتشار مطالب شما به صورت تصادفی است .
گوگل بودجه خزیدن و زمان خزیدن را برای هر وب سایت متفاوت اختصاص می دهد.
اگر شما فردی هستید که مرتباً پست ها را منتشر می کنید ، ربات های Google بر اساس آن زمان خزیدن خود را تعیین می کنند.
برعکس ، اگر پستها را به طور تصادفی بعد از روزها یا ماهها منتشر می کنید ، ممکن است چند روز طول بکشد تا ربات های موتور جستجو تصمیم بگیرند وب سایت شما را دوباره بررسی کنند.
بیشتر بخوانید : برای آشنایی با تفاوت بک لینک و رپورتاژ و همچنین اینکه رپورتاژ چیست ، شما میتوانید مطالب ما را مطالعه کنید .
این یکی از دلایل اصلی ایندکس نشدن پست های شما است.
۲٫بودجه خزیدن به پایان رسیده است
این معمولاً در مورد سایتهای بزرگ اتفاق می افتد. درست مانند زمان خزیدن ، Google بودجه خزیدن برای یک سایت را تعیین می کند
و در زمان خزیدن ، به دلیل اندازه سایت شما ، بودجه خزیدن Google به پایان رسیده است که بر خزیدن پست های جدید تأثیر می گذارد
۳٫نقشه سایت نداشتن
نقشه سایت از ابتدایی ترین مباحث ایندکس و سئو است ، اما در برخی مواقع حتی مدیران وب مجرب نیز این امر را از دست داده اند.
اگر نقشه سایت شما در کنسول جستجوی Google ارائه نشده باشد ، ایندکس شدن می تواند به یک مشکل تبدیل شود.
و در مواقعی که نقشه سایت شما شامل پست های جدید نباشد ،Google به سختی می تواند همان را کشف کند.
۴٫هیچ راهی برای رسیدن به پست جدید وجود ندارد
جدا از نقشه سایت ، گوگل برای خزیدن موثر یک صفحه وب ، از پیوندهای داخلی ،
پیوندهای مربوط به پست ، پیوندهای منوی وبلاگ و پیوندهای پشتیبان استفاده می کند.
حال ، اگر جدیدترین پست های شما از جایی پیوند نداشته باشند و
دسترسی به ربات ها غیرممکن باشد ، می تواند تأثیر منفی در ایندکس شدن داشته باشد.
دلایل بیشتری می تواند وجود داشته باشد ، اما در اکثر سناریوها ، اینها دلایلی هستند که ممکن است پست های شما در جستجوی Google فهرست بندی نشوند.
کارهایی که برای بررسی بیشتر باید انجام دهید:
به سراغ کنسول جستجوی Google بروید در قسمت URL بالا ، نشانی اینترنتی را وارد کنید
که توسط Google ایندکس نشده است همانطور که مشاهده می کنید ،
این ابزار نه تنها به شما امکان می دهد وضعیت ایندکس خود را بررسی کنید ،
بلکه به شما این امکان را می دهد که درخواست ایندکس پست های خود را نیز بدهید.
چرا Google پست های وبلاگ شما را ایندکس نمی کند و چگونه می توان آنها را اصلاح کرد؟
اگر می دانید ربات های موتور جستجو چگونه کار می کنند ، خزیدن و ایندکس سازی برای شما آشنا به نظر می رس که هیچ ولی اگر نه ، بگذارید توضیح دهم.
اول از همه ، گوگل هیچ تضمینی یا وعده ای برای خزیدن یا فهرست بندی وب سایت شما ارائه نمی دهد
برای آگاهی دادن به Google باید محتوای وبلاگ خود را حفظ کنید.